Bedir Haber

Rabbin İçin (Bayram) Namazını Kıl Ve Kurban Kesiver

Rabbin İçin (Bayram) Namazını Kıl Ve Kurban Kesiver
Hüsrev Simavi( husrev.simavi@bedirhaber.com )
134 views
21 Ağustos 2015 - 16:58

Kurban ibadeti ve bayramı Müslümanların en önemli dini bayramlarındandır. Ayrıca bu ibadetin anlamı Allah’a yakınlaşmak anlamına gelmektedir. Peki, bu ibadeti Kur’an bize nasıl anlatmaktadır buna değineceğiz öncelikle Kur’an bu ibadeti anlatırken 2 yol izlemektedir bunlar; bazı ayetler direkt kurban ibadetini anlatırken bazı ayetler dolaylı olarak bu ibadetten bahsetmektedir. Öncelikle kurban ibadetinden dolaylı olarak bahseden ayetlere geçelim:

Öncelikle BAKARA 196.AYETİNDE: ‘Haccı da, umreyi de Allah rızası için tamamlayın.Eğer engellenecek olursanız, o durumda kolayınıza gelen bir kurban gönderin.Kurbanlık, yerine varıncaya kadar başınızı tıraş etmeyin. Aranızda hasta yahut başından rahatsız olan varsa, ona fidye olarak; oruç tutmak, sadaka vermek yahut kurban kesmek gerekir.Hastalık veya yol emniyeti olmaması gibi sebeplerle haccınızın engellenmesinden emin olduğunuz zaman ise,Her kim hacca kadar umre yaparak sevap kazanmak isterse, onun da kolayına gelen bir kurban kesmesi gerekir.Kurbanlık temin edemeyen kimse, üç gün hacda yedi gün de döndüğünüz zaman memleketinde olmak üzere tam on gün oruç tutar.Bunlar, ailesi Mescid-i Haram’da oturmayanlar içindir. Allah’a karşı gelmekten sakının ve Allah’ın cezasının çetin olduğunu iyi bilin’’. BUYURMAKTADIR. Görüldüğü gibi bu ayette Rabbimiz sadece kurban ibadetinden değil kurban ile birlikte hac ibadetinden bahsetmektedir. Yani haccın olmasının şartlarından bir tanesi kurbanın orada kesilmesidir o halde kurban vazgeçilmez ibadettir.

Diğer bir sure olan MAİDE Suresinin 27.ayetinde ise: ”Onlara Âdem’in iki oğlunun gerçek olan haberini oku:Onların her ikisi birer kurban takdim etmişlerdi de birininki kabul edilmiş, öbürününki kabul edilmemişti.Kurbanı kabul edilmeyen, kardeşine: “Seni öldüreceğim” dedi.O da: “Allah, ancak muttakilerden kabul buyurur, dedi. Yemin ederim ki, sen beni öldürmek için el kaldırırsan, ben seni öldürmek için sana el kaldırmam. Çünkü ben âlemlerin Rabbi olan Allah’tan korkarım.Ben isterim ki sen, kendi günahınla beraber benim günahımı da yüklenesin de cehennemliklerden olasın. Zalimlerin cezası işte budur!” buyurmaktadır. Bu ayette Önceki bir Peygamber olan Hz. Âdem as çocuklarının Allah’a kurban vermeleri ve bu kurbanın birinin kabul edilişi ve diğerinin kabul edilmeyişinden bahsederek kabul edilmeme nedenini Allah’ın verdiği nimetinin kötüsünü kurban ettiği için kabul edilmemiştir o halde kurban kesenler malın en kötü değil en iyisini kuran etmeliler ki kurban makbul olsun.

Kurban ibadetini direk olarak anlatan Ayetler ise:
Öncelikle SAFFAT 103 VE 107 ayetlerinde: ‘’Her ikisi de Allah’ın emrine teslim olup, İbrâhim oğlunu şakağı üzere yere yatırıp, Biz de ona: “İbrâhim! Rüyanın gereğini yerine getirdin (onu kurban etmekten seni muaf tuttuk)” deyince (onları büyük bir sevinç kapladı). Biz iyileri işte böyle ödüllendiririz!Bu, gerçekten pek büyük bir imtihandır. Oğluna bedel ona büyük bir kurbanlık verdik.’’ buyurmaktadır. Bu âyetlerden, Peygamberlerin rüyasının vahiy şekillerinden biri olduğu anlaşılıyor. Aksi takdirde Allah onu uyarır ve Kur’ân’da böylesine bir yanlış anlaşılmaya engel olurdu.

Kurbanlık çocuğun adı Kur’an’da açıklanmaz. Müfessirlerden İsmail diyenlerin yanında İshak olduğunu söyleyenler de vardır. Ekseriyet birinci görüştedir. Yahudi – Hıristiyan geleneği ise İshak olduğunu söyler. Bu ayetler aslında kurban ibadetinin tarihçesini sunmaktadır yani İbrahim as rüyası ve bu rüya sonunda Allah hem ona hem de ondan sonraki kavim, kabile ve insanlığa bu ibadeti farz kılmıştır. Hamd olsun bu ibadet kurbanlık hayvanlarla yapılıyor aksi halde bizler de İbrahim as gibi evladımızı kesmek zorunda kalsaydık birçoğumuz itibariyle ya dinden çıkar ya da paramparça olurduk onun için olayı öyle düşünüp Allaha hamd ile şükredelim ve malımızın iyisini kurban edelim ve Allah ile aramızdaki mesafeleri bitirelim inşallah.

Yine KEVSER SURESİ 2. Ayetinde ise: Sen de Rabbin için namaz kıl ve kurban kesiver. Buyurmaktadır bu da ayrı bir adap vardır Rabbimiz bizden önce bayram namazını kılmamızı ardından kurban kesmemizi emretmektedir bayram namazı kılmadan kurban olmaz yani önce namaz kılmalı veya namazın vaktinin geçmesini beklemeliyiz ki ardından kurban kesebilelim aksi halde kurbanımız sadece et olur ibadet olmaz. Bu konuda Âlemlerin sultanı Buhari’de geçen bir hadiste şöyle buyurmaktadır: Bera ibn Azib Peygamberimizden şöyle buyurmaktadır: kim evvela namazı kılar sonra kurban keserse bu sünnetimizdir ama kim önce kurban keser sonra namaza gelirse sünnete aykırı iş yani kurbanı olmaz dedi. Bunun üzerine Ebu Burde ben kurbanımı namazdan önce kestim ve ben bu günü yeme içme günü olarak biliyordum. Hatta kurbanın etini yedim öyle geldim dedi. Peygamberimiz: senin davarın kurban değil sadece et olmuştur dedi. Peki ya Resulullah evde davarım var onu kessem olur mu dedi Peygamberimiz olur ama onun eti sadece sana yeter dedi.(Buhari kitabul ideyn) yani kurban keselim ama önce bayram namazını kılalım tabi et yemek istemiyorsak sadece!.

Kurban yalnızca İslam dinine mi mahsustur?
Kurbanın sadece bizim dinimizde olmadığını, bilakis bütün dinlerde bulunan bir ibadet olduğunu Kur’an bize haber vermektedir. “Biz her ümmete kurban ibadeti koyduk.” (Hac, 22/34)

Kur’an, kurbanın her dinde olduğunu bildirmenin yanında değişik dönemlerden kurban ile ilgili olaylar, misaller anlatmaktadır: Meselâ, Hz. Âdem’in iki oğlunun Allah’a “kurban” takdim ettiklerini, birisinin kurbanının kabul edilirken diğerinin ise kabul edilmediğinden bahsetmektedir. (Maide, 6/27-29)Ve yine Kur’an’da Hz. İbrahim’in, gördüğü bir rüya üzerine oğlu’nu (Hz. İsmail’i) kurban etmek istediği ve baba-oğul tam bir teslimiyet içerisinde bu emri yerine getirmek isterken Allah tarafından kendilerine Hz. İsmail’e bedel olarak kurban verildiği açıkça bildirilmektedir. (Saffat 37/101-107)(Hikmet.net)

Sonuç:

Bu bölümü Peygamberimizin yine Buhari’de geçen bir hadisiyle bitirelim: Bera ibn Azib Efendimizden şöyle rivayet etmektedir: Biz bu mübarek kurban günlerine önce bayram namazını kılarak sonra kurbanımızı keserek başlarız. Kim böyle yaparsa işte bizim sünnetimiz ve yolumuz budur(Buhari kitabul ideyn). Görüldüğü gibi bizler bu mübarek günler -kurban günleri- başlayınca önce namazı kılmalı sonrasında ise malımızın en iyisini Allah yoluna kurban etmeli ve bu kurbanı 3 parçaya ayırıp evimize, misafire ve fakirlere dağıtmak suretiyle Rabbimizin rızasını kazanmaya gayret etmeliyiz ki Rabbimizle aradaki mesafeleri eritelim ve kaldıralım. Ama isteyen Peygamberimiz gibi kurbanlığın tamamını dağıtıp sadece kürek kemiği kalınca Hz Aişe validemize sorar ne kaldı? O da kürek kemiği kaldı deyince Peygamberimiz sadece o kalmadı deyip cömertlik ve fedakârlıkta zirveyi bizlere anlatır ve yaşar. Vesselam.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
หนัง JAV UNCENSOREDหนังAV JAV JAPANXXX หนังโป๊ญี่ปุ่น หนังXXX หนังหนังav ดูหนังโป๊ญี่ปุ่น หนังxญี่ปุ่นหนังAV JAV หนังโป๊ญี่ปุ่น หนัง JAV CENSOREDtürk ifşatürk pornoหนังavหนัง JAV CENSOREDหนัAV JAV JAPANXXX หนังป๊ญี่ปุ่น หนังXXX หนัง Rate R HD

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.

maltepe evden eve nakliyat

ensest porno