Bedir Haber

“KALEM’E YEMİN OLSUN”

“KALEM’E YEMİN OLSUN”
Arif Zühtü SOFUOĞLU( arifzuhtu.sofuoglu@bedirhaber.com )
135 views
14 Ekim 2015 - 20:15

Allah (C.C) yalnızca kendisine kullukta bulunsunlar diye ins ve cinni yaratmıştır. Bu kulluğun keyfiyetini şerh etmeleri için peygamberlerini, kavli ve hali muallimlik göreviyle tavzif buyurmuştur. Kitapsız muallimlik eksik kalacağından peygamberlerinin bazısını ilahi kelamın yazılı şekli olan kitap ve suhuflarla göndermiştir bazısını da bu kitap ve suhufların gölgesinde tecditle vazifelendirmiştir.Bir yerde muallim-talebe varsa, o yerde bu tedrisin yapılacağı dershaneler (mabetler),defter,kalem,müfredat v.b. de var demektir.

İslam dini ilme çok önem verir. Hatta ilk inen ayet olan “ikra!” okumakla alakalıdır. Enfusi ve afaki okumakta buna dahildir. Kur’an-ı Hakim’de bir çok ayet “akletmezler mi?”,”düşünmezmisiniz? gibi aklın kullanılmasını nazara veren sorularla bitmektedir. Yine islam’da beşikten mezara kadar ilim öğrenmeye, ilmin kadın-erkek, yaşlı-genç herkese farz olduğuna ve ilmin Çin’de dahi olsa alınması gerektiğine dair teşvikkar ifadeler mevcuttur. Bedir esirlerinden okuma-yazma bilipte kurtuluş fidyesini veremeyenlerin on sahabiye okuma-yazma öğretmeleri mukabilinde serbest bırakılmaları da ilme verilen önemi ortaya koyan siyerden bir enstantenedir. ”Kur’an” kelimesinin okumak fiilinden türetilmesi (günümüz okuma alışkanlığından yoksun Müslümanlarına) çok şeyler ifade etmesi gerektiği de akıldan dur edilmemelidir. “İki günü bir olan ziyandadır” islami düsturunu da burada zikretmeden geçemeyeceğim.

Kur’an’da ilme teşvik eden ayetlerin yanında Kalem’e de yemin edilmiştir. Allah’ın Kur’an’da bir şeye yemin etmesi, o şeyin çok ehem olduğunu gösterir. Ayrıca o mevzunun araştırılması istenmekte ve dikkat nazarlarının o ayete celb edilmesi gerektiğini bildirir. Kur’an-ı Hakim’deki bir süre-i celilenin isminin kalem olması da bu doğrultuda değerlendirilebilir. Bu sürenin “Nun. Kalem ve ehl-i kalemin satırlara dizdikleri ve dizecekleri şeylere (yazdıklarına) and olsun ki.” ayetiyle  başlaması, ilmin yazıya geçirilme aracı olan kalemin önemine ve yazının dikte edildiği defter satırlarının değerine dikkat çekilmiş olup, ilmin yazı ile gelecek nesillere aktarılması gerektiği dolaylı bir yolla ifade edilmiştir. “Nun” harfinin mürekkebin konulduğu hokkaya benzemesi, “Vel-kalemi” kelimesinin tefekkürü sembolize eden “vav” harfi ile başlaması ise ayrı bir güzellemedir. Adeta bize rabbinin nimetlerini tefekkür et ve bu tefekkür kevseriyle akıl kaseni doldurup muhtaç ve çorak sinelere kalem vasıtasıyla boşalt! der gibidir. Kalemin yanında kitaplara değil de satırlara yemin edilmesi, kalemle yazılan her bir satırın dahi değerli olduğunu ifade buyurmak içindir diyebiliriz.

İlim sözlü ve yazılı olmak üzere iki yolla taliplilerine ulaştırılır. Söz uçar yazı baki kalır darb-ı meseli yazının önemini çok güzel vurgular. Yazı ise kaleme muhtaç. Kalemin güçlü olması ihlaslı bir kalble gerçekleşir. Bunu ifade sadedinde eskiler ne güzel söyler; Satırdan değil, sadırdan konuş! Kalpten taşarak çıkan her bir söz taliplisini bulur ve akar nil nehri gibi ilmin mahalli kalpten kalbe. Marifet israf-ı kelam / kesret-i hurufla değil, az dahi olsa ihlas iledir.

Kur’an’da ilme, okumaya, tefekküre, tedebbüre ve tezekküre teşvik olduğu gibi yazmaya da kalem üzerine yemin edilerek teşvikte bulunulmuştur. Her müslümanın karınca kararınca (haddini bilerek) yazması bir bakıma Kur’ani bir ahlaktır. Kur’ani ahlakla ahlaklanmakta boynumuzun borcu.

Kur’an-ı Hakimin değişik yerlerinde kalem’e atıfta bulunulmuştur. Al-i İmran 44’te “Meryem’i kim himayesine alıp koruyacak diye kalemlerini (kur’a için) atarlarken sen yanlarında değildin”der. Hz.Meryem validemizi himayesine alıp yetiştirmek mevzuunda
ihtilafa düşen Yahudi alimleri kur’aya baş vurmaya karar verirler. Kur’a aracı olarak ilmin sembolü kalemlerini suya bırakmaları manidardır.

Lokman süresi 27’de ilm-i ezeliyi tavzih sadedinde, “Eğer yeryüzünde ağaçlar kalem denizler mürekkep olsa…Allah’ın sözlerini yazmakla bitmez…” buyurulur. Allah’ın sözleri üzerinde tefekküre ve yazmaya telmihte bulunulur.

İlk inen süre olan Alak süresi 4’te “ O ki Kalemle yazmayı öğretendir” buyurulur. Bu ayette kalem ile ilim beraber zikredilerek kalemle ilmin tefrik edilemeyeceği ifade buyurulur. Bu ayet insanın bu ilmi aracı kullanmasını Rabbisinden öğrendiğini vurgular. İnsanlar yazı yazmayı Peygamberlerden, Peygamberlerse Allah (C.C.)’tan öğrenmişlerdir.

Aleme bir kitap nazarıyla bakılırsa, nur-u Muhammedi (a.s.m) o kitabın katibinin kaleminin mürekkebidir. Katibin (c.c) kudret kalemiyle yazdığı bu kitaptaki her bir harf bir  nev’i sembolize eder. Kainatın hangi harfine dokunsan Allah der daim. Her bir harf (atom) katibini gösterir ve karisine Lailahe illallah Muhammedurresulullah dedirtir. Kur’an, kitab-ı kebir-i kainatın fihristidir. O bakımdan Kur’an yaş ve kuru ne varsa hepsini tecemmu etmiştir. İlimlerin enmuzecidir. Kalemle talim edilen her bir ilim talibini Allah’a vasıl eder. Nasıl ki Kur’an ile kainat arasında böyle bir insibağ var, aynen öyle de Nur-u Muhammedi (a.s.m) ile kudret kaleminin mürekkebi arasında da aynı bağ vardır. Böylece “İlk yaratılan benim nurumdur” ve “İlk yaratılan şey kalemdir.” nurefşan sözleri bir nebze vuzuha kavuşmuş olur.

Hülasa-i vel-kelam, Kalem kalpte hasıl olan ilmin kağıda nakşedilme aracıdır. Bu sayede alimin sohbetine nail olamayanların o ilme ulaşması sağlanmış olur. Özellikle geçmişte yaşamış alimlerin ilminin günümüze ve geleceğe taşınması sağlanmış olur. Terakkinin de vasıtası olan geçmiştekilerin tecrübeleriyle gelecek arasındaki köprü kurulmuş olur. Kitaplar olmasa ilim geçmişten geleceğe taşınamaz. Kalem ve satırlar olmasa, kitap olmaz. Kitap olmazsa telahuku efkar gerçekleşmez. Tecrübeler ve fikirler birikmezse, birbirine omuz vermezse medeniyet kurulamazdı vesselam.

La ya’lemul gaybe illallah

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
หนัง JAV UNCENSOREDหนังAV JAV JAPANXXX หนังโป๊ญี่ปุ่น หนังXXX หนังหนังav ดูหนังโป๊ญี่ปุ่น หนังxญี่ปุ่นหนังAV JAV หนังโป๊ญี่ปุ่น หนัง JAV CENSOREDtürk ifşatürk pornoหนังavหนัง JAV CENSOREDหนัAV JAV JAPANXXX หนังป๊ญี่ปุ่น หนังXXX หนัง Rate R HD

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.

maltepe evden eve nakliyat

ensest porno