Son DakikaGÜNCEL - İletişim Bilgilerimiz Güncellendi

HAYAT

Kişi sadece gözüyle takip ederse hatim sevabı alır mı.

Site yazarımız Ahmet Karataş hoca, fetva köşesine gelen "Hocam , kişi sadece gözüyle takip ederse hatim sevabı alır mı.?" sorusuna etraflıca cevap verdi.

İşte Ahmet Karataş hocanın "Hocam , kişi sadece gözüyle takip ederse hatim sevabı alır mı.?" sorusuna cevabı:

GÖZLERLE TAKİP EDEREK KUR'ÂN OKUMA Kur'ân-ı Kerim Cenâb-ı Allâh'ın tilavetiyle ibadet edilen yegane kitabıdır. Kurân'la her türlü uğraşmanın sevabı vardır. Onu okumanın ise sevabı ve fazileti çok büyüktür. Allâh Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmaktadır; "Kur'an'ı okuyunuz. Zira o kıyamet gününde okuyana şefaatçi olur." Başka bir Hadis-i Şerif'te de "Kur'an'dan bir harf okuyana bir hasene (sevap) vardır. Her haseneyse onu misliyle yazılır. Elif Lam Mim bir harftir demiyorum. Elif bir harftir. Lam bir harftir. Mim bir harftir" buyurmaktadır. Dolayısıyla bir insan Kur'an okuma niyetiyle Elif Lam Mim dediği taktirde 30 sevap kazanır ve ahirette Kur'ân ona şefaatçi olur. Yalnız Kur'ân-ı Kerim okurken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Kur'an'ı yüzünden bakarak okumak ezber okumaktan daha faziletlidir. Çünkü yüzünden okuyan kimse hem Kur'an'a bakma sevabını, hem de Kur'ân okuma sınavını kazanır. Ezberden okuyan ise sadece Kur'ân okuma sevabı kazanır. Kur'ân okuma süresi ile ilgili olarak en uygunu ayda bir hatmedilmesidir. 40 günde veya haftada bir hatmedilmesini tercih eden alimler de vardır. Bundan daha kısa bir zamanda hatmedilmesi ise uygun değildir. Çünkü kısa bir zamanda Kur'an'ı hatmetmeye çalışan bir kişi tecvide riayet edemez. Bir kişi herhangi bir işle meşgulken gaflete sebep olmaması şartıyla ezberden Kur'ân okuyabilir. Kur'ân okumasını öğrenen bir kimse okumaya okumaya onu okuyamayacak derecede unutsa günah işlemiş olur. Kur'ân dinlemek onu okumaktan daha faziletlidir. Çünkü, âyet-i kerimede Kur'ân'ın okunduğunda dinlenilmesi emredilirken okunmasını emreden âyet-i kerime yoktur. Kur'ân okunmasını hadisi şerifler emretmektedir. Kur'an okumak nafile ibadetten daha faziletlidir. Sesli okumak ise sessiz okumaktan daha faziletlidir. Dudaklar kımıdatılmadan sadece göz gezdirerek Kur'an okumak sevap olsa bile Kur'an okunmuş olmaz. Dudaklar kımıldatılmadan ve dil hareket ettirilmeden okunan Kur'an okuma olmaz, zikir ve tefekkür olur. Çünkü cünup olan ve abdesti olmayan kişilerde bu şekilde dokunmadan Kur'ân okuyabilirler. Bir kişinin göz gezdirerek Kur'ân okumasını adet haline getirmesi de uygun değildir. Çünkü genelde göz gezdirerek Kur'ân okuyan kişiler hızlı okumak amacıyla bunu yapmaktadırlar. Kur'ân'ın hızlı bir şekilde okunması ise saygınlığına aykırıdır.

Yorumlar

Mesajınız başarıyla eklendi. Yeni yorum yazın.

Daha eskileri yükle