YAZARLAR

Ahmet KARATAŞ

Modern Çağın Müslümanlarının Cahiliye Adetleri

Allah Resulünün peygamber olarak gönderilmesinden önceki döneme "cahiliye dönemi" denilmektedir. Bu ismin verilmesinin sebebi insanların cahil olması değil sahip oldukları bir kısım âdetleri sebebiyledir. Bu adetlerin pek çoğunun günümüz müslümanları tarafından da yapıldıklarına şahit olmaktayız. Hatta günümüzde bunların bazıları cahiliye dönemindekinden çok daha ileri boyutta yaşanmaktadır. Cahiliye döneminde içilen içkinin haddi hesabı yoktu. Günümüzde bu daha ileri düzeydedir. Cahiliye döneminde çok farklı şekillerde zinalar yapılırdı. Günümüzde ise bunları çok geride bırakan zina şekilleri bulunmaktadır. Faiz günlük hayatta uygulanan vaz geçmedikleri bir işlemdi. Günümüzde faiz alıp vermeyen müslüman yoktur. Cahiliye döneminde zulüm almış başını gitmişti. Günümüzde müslümanlar birbirlerine zulümde sınır tanımamaktadırlar. Cahiliye döneminde adam öldürmek sinek öldürmekten farksızdı. Günümüzde de sudan bahanelerle insanlar birbirlerini öldürüyorlar. Cahiliye döneminde insanlar kızlarını diri diri toprağa gömerlerdi. Günümüzde bunun daha ileri boyutu yapılmaktadır. Cahiliye insanları ile günümüz arasında çok önemli bir fark bulunmaktadır. Cahiliye dönemi insanları yüzyıllardır Peygamberden mahrum olarak bunları yaparken günümüz müslümanları ise bunları müslüman kimliğiyle yapmaktadırlar.

Cahiliye döneminde insanlar çeşitli şekillerde kızlarını diri diri toprağa gömerlerdi. Bazen hamile olan kadın doğumu yaklaşınca kıra bayıra gider, doğumuna orada gerçekleştirir, eğer kız doğurursa önceden hazırladığı kuyuya gömüp dönerdi. Bazen de 6-7 yaşına kadar bırakırlar, daha sonra babası annesine "bunu temizle,süsle, güzel, elbiseler giydir, dayılarına gezmeye götüreceğim" diyerek önceden hazırlamış olduğu kuyuya götürerek ona bakmasını söyler kuyuya bakarken de arkasından tekmeyi vurur onun haykırışlarına aldırmadan sonra da zeminle düz hale gelinceye kadar üzerine toprak örterlerdi. Günümüzün modern müslümanları ise kız erkek ayrımı yapmaksızın kürtajla çocukların öldürmektedirler.

Cahiliye döneminde insanlar çeşitli sebeplerle kızlarını toprağa gömerlerdi. Kimisi kızları yüzünden bir utanç yaşamamak için onları gömerlerdi, günümüzde ise gayrimeşru insanlar ilişkiler sonucu olan çocukları yaptıkları çirkin iş ortaya çıkmasın ve utanç sebebi olmasın diye kürtajla almaktadırlar. Cahiliye döneminde kimisi de parasızlık korkusuyla yaparlardı, günümüzde ise "bakabildiğin kadar çocuk" sloganı sebebiyle aynı şey yapılmaktadır. Cahiliye döneminde kimi insanlar " melekler Allah'ın kızlarıdır" inancından dolayı kızları melek olsun diye yaparlardı, günümüzde ise bazı insanlar kariyer yapmak için kürtaj yaptırmaktadırlar.

Peygamberimiz sallallahü aleyhi ve sellem kızları gömmenin çirkinliğini ashabına göstermek için kızını gömdüğünü söyleyen yeni müslüman olmuş birine onu nasıl gömdüğünü anlatmasını ister. O anlatırken Rahmet Peygamberi ise hıçkıra hıçkıra gözyaşları döker. Bu olayı defalarca anlattırır. Bununla sahabelerin eskiden ne kadar kötü işler yaptıklarını onlara hatırlatırken bizleride benzeri olayları yapmamız hususunda uyarmaktadır.

Kur'an-ı Kerim'de bu husus beş ayeti kerimede ifade edilmektedir; bunların iki tanesinde (Tekvir, 8-9 ) kızların diri diri gömülmesini anlatılırken, diğer iki ayette ise "fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin. Size de onlara da rızık veren biziz." şeklinde (kız erkek ayrımı yapmaksızın) genel bir ifade kullanılmaktadır ( En'am, 151; İsra, 31 ). Bakamam korkusuyla çocuk yapmak istemeyenler bu ayetlerden ibret almalıdırlar. Diğer bir ayette ise Peygamberimiz sallallahü aleyhi ve sellem'e; "kadınlardan çocuklarını öldürmeme sözünü" alması istenmektedir. (Mümtehine, 12) Alimler çocuklarınızı öldürmeyin şeklindeki Kur'an hitabının sadece diri diri gömülen kız çocukları ile ilgili olmadığı, aynı zamanda düşük veya kürtajla çocuk aldırmayı da kapsadığı kanaatindedirler.

Sahabiler Peygamberimiz sallallahü aleyhi ve sellem'e doğum kontrolünü sorduklarında, O, "azil (doğum kontrolü) gizli bir çocuk öldürmedir" buyurmuştur ( Müslim, Nikah, 141; İbn-i Mâce, Nikah, 61; Ahmed b. Hanbel, 4, 361, 434). Bundan dolayı fıkıh alimleri doğum kontrolünü mekruh saymışlardır. Çünkü bu nesli kesmenin bir metodu olarak görülmüştür. Resulullahın dilinde doğum kontrolu gizli çocuk öldürme olarak kabul görüyorsa yaratılışı ortaya çıkmış bir ceninin kürtajla alınmasını acaba nasıl karşılayacaktı? Hele hele Kur'an bunu "onları öldürmek büyük bir günah" ( İsra, 31 ) olarak ifade ediyorsa...

Kürtajla çocuğu diri diri gömme arasında önemli bir fark vardır. Buda o esnada acı çekip çekmemeleri ile haykırışlarını duyup duymamamızdır. Yıllar önce Japonya'da çekilmiş bir kürtaj belgeseli seyretmiştim. Bu belgeselde vakumlu cihazla ceninin organları teker teker koparken o sessiz bir çığlık halinde acılarını inanılmaz derecede hızlı bir şekilde başını sağa sola çevirmesi ve ağzını alabildiğine açmasıyla, haykırışlarla duyurmaya çalışıyordu. Bu çığlıkları duyamayız ama, diri diri gömülen kız çocuklarının haykırışlarını duyarız. Fakat ceninin daha fazla acı çektiği muhakkaktır.
Zaruret olmadan kürtaj yaptıranları vicdanlarının sesini dinlemeye davet ediyorum.

Yorumlar

Mesajınız başarıyla eklendi. Yeni yorum yazın.

Daha eskileri yükle